About

Elissavet Perakaki is a head teacher in a Junior High School in Greece and music educator. She holds a Ph.D in the field of Music Education (University of Athens, department of Musical Studies, 2009). The title of her dissertation is “The development of Critical Thinking through music lessons in secondary school”. She has taught in public primary and secondary schools and in conservatories, since 1998. She received her guitar degree in 1997. She has written reviews on Greek, German and English books for the Music Library of Greece “Lilian Voudouri” (1997-2003). She actively participates in a number of seminars and conferences relating to her work and interests in Greece and abroad. In her interests is the application of critical thinking skills in music lessons and the implementation of attractive methods in listening, playing music and composing activities. She has published in national and international journals and has presented at many conferences and symposia since 2002. Two books of her are released by Fagottobooks (2008, 2018) in Greek: “How to plan a music lesson” and “Music Activities with Boomwhackers” (co-author). She is member of ISME, GSME (Greek Society of Music Education) and vice president of GAPMET (Greek Association of Primary Music Education Teachers). She keeps the blog: perakaki.wordpress.com.

PAPERS in ENGLISH

  • Perakaki, El. (2016). Digital teaching scenarios as a supplementary educational tool for music teachers. Sm. Chrysostomou & S.A. Ruthmann (eds). Proceedings of the 32nd International Seminar of the ISME Commission on MISTEC, (pp. 70-78). ISBN: 978-0-6481219-2-3 (ebook).
  • Perakaki, El. (2014). Let’s introduce a composer to pupils. In: Sm. Chrysostomou (ed.) Innovative Applications in School Music Education, Day-Conference on Greek Music Education, 11 July 2012, Komotini Athens: GAPMET (pp. 166-173).
  • Perakaki, El. (2013). Can a music course on Greek Traditional Music change pupils’ dispositions? A classroom teacher research project. Hellenic Journal of Music, Education and Culture, 4(1), http://www.hejmec.eu.
  • Perakaki, E., Aggoura, H., Votsou, O., Kotsari, G., Saiti, S. (2011). Let’s sing in language: the integration of Mariza Koch’s songs in language courses. In Argyriou, M. & Kampylis, P. (eds) Arts and Education: Creative ways of learning foreign languages, Minutes of the International Conference in Maraslio Elementary Education Centre Athens, Greece 6-8 May 2011, pp. 31-34.

Η Ελισσάβετ Περακάκη υπηρετεί ως διευθύντρια και εκπαιδευτικός της Μουσικής σε Γυμνάσιο της ΔΔΕ Πειραιά. Είναι διδάκτορας του τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθήνας (2009) στο τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής και απόφοιτος του ίδιου τμήματος (1997). Θέμα της διδακτορικής διατριβής ήταν «Η Κριτική Σκέψη και το μάθημα της Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Η Κριτική Διδασκαλία».  Διδάσκει Μουσική στη δημόσια εκπαίδευση από το 1998. Είναι πτυχιούχος κιθάρας από το Εθνικό Ωδείο (Τάξη Β. Μαστοράκη) και έχει σπουδάσει ανώτερα θεωρητικά (Τάξη Σπ. Κλάψη). Το διάστημα 1998 – 2003 συνεργάστηκε με Ωδεία και Μουσικές Σχολές στη διδασκαλία κιθάρας και θεωρητικών μαθημάτων. Στο ίδιο διάστημα συνεργάστηκε με τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» στην συγγραφή παρουσιάσεων ελληνικών,  αγγλικών και γερμανικών βιβλίων. Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με τα ΠΕΚ Δ΄ Αθήνας και Πειραιά. Συμμετέχει με ανακοινώσεις και εργαστήρια σε πολλά σεμινάρια και συνέδρια μουσικοπαιδαγωγικού  περιεχομένου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2010 είναι μέλος της Συντακτικής Ομάδας του περιοδικού Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα. Για τα έτη 2013-2015 είναι Οργανωτική Γραμματέας της ΕΕΜΑΠΕ και έκτοτε Αντιπρόεδρος της ίδια Ένωσης. Στα επιστημονικά της ενδιαφέροντα είναι η ένταξη δεξιοτήτων σκέψης στις δραστηριότητες του σχολικού μαθήματος Μουσικής και η εύρεση ελκυστικών τρόπων προσέγγισης των μαθητών κατά τη διδασκαλία του μαθήματος μέσω της ενεργητικής μουσικής ακρόασης, της μουσικής εκτέλεσης και της σύνθεσης. Είναι συγγραφέας των βιβλίων που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Fagotto: «Σχεδιάζοντας το σχολικό μάθημα Μουσικής» (2008) , «Παίζοντας μουσική με τα Boomwhackers» (2009) και συν-συγγραφέας του «Παιχνίδια με τους μουσικούς σωλήνες Boomwhackers» (2018).

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

  • Περακάκη, Ε. & Μίντζα, Μ. (2018). Παιχνίδια με τους μουσικούς σωλήνες Boomwhackers. Αθήνα: Fagotto. ISBN: 978-960-6685-74-3.
  • Μαγαλιού, Μ., & Περακάκη, Ελ. (2018). Συνεργασία σχολείων – χώρων πολιτισμικής αναφοράς: Μια μελέτη περίπτωσης. Επιστήμες της Αγωγής, 1/2018, σ.σ. 96-116.
  • Perakaki, E. (2016). Digital teaching scenarios as a supplementary educational tool for music teachers. In Sm. Chrysostomou & S. A. Ruthmann (eds): Proceedings of the 32nd International Seminar of the ISME Commission on Music in Schools and Teacher Education (MISTEC), pp.70-78, ISBN: 978-0-6481219-2-3 (ebook).
  • Mall, P., Spychiger, M., Vogel, R., & Zerlik, J. (2016). Ευρωπαϊκό Πορτφόλιο Μουσικής και Μαθηματικών: Ηχοποιώντας τας Μαθηματικά», Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού. Μ. Αργυρίου & Ε. Περακάκη (επιμ.), Παράγωγο του Comenius Lifelong Learning Project 538547-LLP-1-CH-COMENIUS-CMP maths.emportfolio.eu
    • Περακάκη, Ελ., & Σαϊτη, Σ. (2014), Οι ήχοι της Λογοτεχνία: Με αφορμή το Ανθολόγιο του Δημοτικού. Μουσική Εκπαίδευση, 23/24, 24-25.
    • Περακάκη, Ελ. (2014). Η έρευνα στη σχολική τάξη ως εργαλείο αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού της μουσικής στην Ελλάδα της κρίσης: Εφαρμογές και διαπιστώσεις. Στο: Κασιμάτη Κ. & Αργυρίου Μ. (επιμ.), Πρακτικά 5ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Εκπαιδευτική Πολιτική με θέμα: «Διεθνείς και ευρωπαϊκές τάσεις στην Εκπαίδευση: Οι επιρροές τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα», που οργανώθηκε από την ΕΕΜΑΠΕ και την ΑΣΠΑΙΤΕ, Σχολή Λαμπίρη, 26-28 Σεπτεμβρίου 2014.
    • Perakaki, El. (2014). Let’s introduce a composer to pupils. In: Sm. Chrysostomou (ed.) Innovative Applications in School Music Education, Day-Conference on Greek Music Education, 11 July 2012, Komotini Athens: GAPMET (pp. 166-173).
    • Περακάκη, Ελ. (2014). Συστήνοντας δημιουργικά ένα συνθέτη. Στο: Σμ. Χρυσοστόμου (επιμ.) Καινοτόμες Εφαρμογές στη Σχολική Μουσική Εκπαίδευση, Πρακτικά Ημερίδας, 11 Ιουλίου 2012, Κομοτηνή, Αθήνα: ΕΕΜΑΠΕ (σ.σ. 68-77).
    • Περακάκη, Ελ. (2013). Η ενσωμάτωση των παιδικών τραγουδιών της Μαρίζας Κωχ στο γλωσσικό μάθημα: Μια έρευνα δράσης. Μουσικοπαιδαγωγικά, 11, σ.σ. 68-90.
    • Perakaki, El. (2013). Can a music course on Greek Traditional Music change pupils’ dispositions? A classroom teacher research project. Hellenic Journal of Music, Education and Culture, 4(1), http://www.hejmec.eu.
    • Περακάκη, Ελ., Αγγουρά, Ε., Βότσου, Ου., Κότσαρη, Γ., Σαΐτη, Σ. (2011). Μαθαίνουμε Γλώσσα…τραγουδώντας: Τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ στο μάθημα της Γλώσσας. Στο Αργυρίου, Μ. & Καμπύλης, Π. (επιμ.) Τέχνες και Εκπαίδευση: Δημιουργικοί τρόποι εκμάθησης των γλωσσών, Β΄ Τόμος, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, 6-8 Μαΐου 2011, σ.σ. 255-261.
    • Perakaki, E., Aggoura, H., Votsou, O., Kotsari, G., Saiti, S. (2011). Let’s sing in language: the integration of Mariza Koch’s songs in language courses. In Argyriou, M. & Kampylis, P. (eds) Arts and Education: Creative ways of learning foreign languages, Minutes of the International Conference in Maraslio Elementary Education Centre Athens, Greece 6-8 May 2011, pp. 31-34.
    • Αργυρίου, Μ., Γέραλη, Κ., Γέραλη, Α., Γιαννούλα Κ., Καμπύλης, Π., Καραμπερόπουλος, Κ., Μαγαλιού, Μ., Περακάκη, Ελ., Πριονάς, Α., Σινάνογλου, Δ., Σιτώτης, Γ., Τασούλα, Α. (2010). European Music Portfolio – Acreative way into languages: Εγχειρίδιο πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στην Ελλάδα. Αθήνα: ΕΕΜΑΠΕ.
    • Περακάκη, Ελ. «Όταν οι σταγόνες ταξιδεύουν…» http://www.oepek.org/site/files/Perakaki_PEK_works.pdf
    • Περακάκη, Ελ. (2010). Μουσική στο σχολείο: η ώρα του παι(χνι)διού; Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα, 9 -10, σσ. 58-68.
    • Περακάκη, Ελ. (2010). Εφαρμόζοντας την Κριτική Διδασκαλία στη μουσική εκπαίδευση. Μουσικοπαιδαγωγικά, 8, σσ.42-61.
    • Περακάκη Ελ. (2009). Παίζοντας μουσική με τα Boomwhackers. Αθήνα: Fagotto.
    • Περακάκη Ελ. (2009). Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: από τη Γνώση στη Μεταγνώση. Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΕΕΜΕ με θέμα: «Μουσική: παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, σ.σ. 801-811 (ψηφιακή έκδοση).
    • Περακάκη Ελ. (2009). Από μαθητής … «συνθέτης». Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΕΕΜΕ με θέμα: «Μουσική: παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, σ.σ. 1087-1091 (ψηφιακή έκδοση).
    • Περακάκη, Ελ. (2009). Τα Boomwhackers πάνε…σχολείο: Ρυθμικά, μελωδικά και αρμονικά παιχνίδια. Στο Αργυρίου, Μ. & Καμπύλης, Π. (επιμ.), Η συμβολή του εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική πράξη: θεωρία και εφαρμογή στη Μουσική Εκπαίδευση: Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου, που οργανώθηκε από την ΕΕΜΑΠΕ, 8-10 Μαΐου, Αθήνα 2009 (Ψηφιακή έκδοση) σσ.378- 380.
    • Περακάκη Ελ. & Σαΐτη Σ. (2009). Όταν «τραγουδά» η ποίηση και «απαγγέλλει» η μουσική. Μουσική Εκπαίδευση (19), σ.σ.42-49.
    • Περακάκη, Ελ. (2009). Η συνεργατική μάθηση στην τάξη της μουσικής. Στο Αργυρίου, Μ. (επιμ.), Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα: προκλήσεις, προβλήματα, προοπτικές: Πρακτικά 2ου Συνεδρίου Μουσικής Αγωγής με Διεθνή Συμμετοχή της ΕΕΜΑΠΕ, 20-22 Απριλίου, Αθήνα 2007 σσ. 123-129 (Ηλεκτρονική Έκδοση).
    • Περακάκη, Ελ. (2008). Σχεδιάζοντας το σχολικό μάθημα Μουσικής: Βοήθημα για τους υποψηφίους του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και την καθημερινή διδακτική πράξη. Αθήνα: Fagotto.
    • Περακάκη, Ελ. (2006). Οι δεξιότητες σκέψης ως μέσο προσέγγισης και εμπλουτισμού της διδασκαλίας της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής. Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Εκπαιδευτικού Συνεδρίου, με θέμα: Λαϊκός Πολιτισμός και Εκπαίδευση, 29 Σεπτεμβρίου – 1 Οκτωβρίου, Βόλος (ψηφιακή έκδοση).
    • Περακάκη, Ελ. (2005). Η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης στο Γυμνάσιο: Μια πρόταση συνδυασμού τους στη διδακτική πράξη. Πρακτικά του 4ου Συνεδρίου της ΕΕΜΕ, με θέμα: Δημιουργικότητα στη μουσική διδασκαλία και πράξη, 1-3 Ιουλίου 2005, Λαμία (ψηφιακή έκδοση).
    • Περακάκη, Ελ. (2004). Φύση και Μουσική: Μια διδακτική πρόταση. Πρακτικά του 1ου Διεπιστημονικό Συνέδριο Επιστήμης και Τέχνης, με θέμα: Έργα και Ιδέες για το Περιβάλλον, Η Βιωσιμότητα ως στόχος επιστημών και τεχνών, 1-3 Οκτωβρίου, Σύρος, σ.σ. 121-125, Αθήνα: Έναστρον.
    • Περακάκη, Ελ. (2003). Τα Προγράμματα Αγωγής Υγείας, Αγωγής του Καταναλωτή και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η σύνδεσή τους με τη διδασκαλία της μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μουσική Εκπαίδευση, ΙV (12), σ.σ. 32-42.
    • Περακάκη, Ελ. (2003). Το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τη Μουσική Αγωγή: Θεωρία και Πράξη. Πολυφωνία, (3), σ.σ. 119-128.

 

Advertisements

4 responses to “About

  1. καλοτάξιδο το ηλεκτρονικό μουσικό σου πινάκιο εκλεκτή και αγαπημένη Ελισάβετ!!!!

  2. Καλή αρχή Ελισσάβετ και καλή επιτυχία στο νέο σου διαδικτυακό εγχείρημα!

  3. Μπράβο σου Ελισσάβετ!
    Η σελίδα σου είναι λειτουργική και προσεγμένη αισθητικά. Εύχομαι να την ανανεώνεις τακτικά και να μας ενημερώνεις σχετικά. Εύχομαι να γίνει τόπος συνάντησης για γόνιμες ανταλλαγές ιδεών και θεωρήσεων. Εύχομαι να είσαι πάντα δημιουργική και δραστήρια.
    μαίη

  4. Mpravo elisavet xairomai gia sena.Eimai mia simathitria sou apo to gimnasio kallitheas

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s